Team

Immersive Training brengt onderzoekers van Thomas More Research en DAE HoWest samen, met expertise in innovatieve technologieën, educatie, business, psychologie, methodologie en gebruikersonderzoek.

Het project Immersive Training valt onder het expertisedomein Creative and Innovative Business (CIB) en de onderzoeksgroep Digital Media Experiences van Thomas More Research. We doen onderzoek naar en leveren dienstverlening over nieuwe, opkomende digitale mediatechnologieën, beleving en gebruikerservaringen. We gaan na hoe ze in de praktijk kunnen worden ingezet en geoptimaliseerd om commerciële of maatschappelijke meerwaarde te realiseren voor bedrijven en organisaties en voor eindgebruikers. 

DAE-Research is de onderzoekscel van de opleiding Digital Arts and Entertainment van Howest, waar zowel vraaggestuurde toegepaste onderzoeksprojecten als toegepaste onderzoeksprojecten op eigen initiatief worden opgezet. De onderzoeksprojecten zijn in belangrijke mate gericht op het overdragen van de kennis van gametechnologie naar andere sectoren dan entertainment en / of het verkennen van nieuwe gametechnologie (hard- en software).